Followers

Monday, February 28, 2011

Chunk Bukan Pembunuh! :: Chapter 204

Hari ini ak nyaris menjadi seorang pembunuh. Masakan tidak, sedang memandu pada kelajuan maksimum 580 km/j dgn tidak disangka2, seorang kanak2 perempuan dalam lingkungan usia 4 tahun melintas @ berlari depan ak utk keseberang jalan menuju kepada bapaknya secara tiba2. Dengan tekezotnya ak membrek tekejut mengejut. Streeeeetttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Naseb baek pakai hard disk break brembo. Hanya beberapa inci lagi ak nk lenyek budak tu. Satu badan ak menggigil. Mengucap panjang. Ak tanak jadi pembunuh!

Budak tu mahu melintas jalan bersama emaknya. Emaknya pula hanya mampu menjerit bagai diserang histeria. Kalo ak langgar budak tu, nk salahkan sape? Salah ak ke? Atau salah mak dia yg tak pegang tangan anak dia sewaktu melintas jalan? Lepas tu boleh plak bapak dia yg ada kt seberang jalan marah2 budak tu. Pastu ak bg mak die lintas, pastu mak die plak marah2 budak tu sambil terajang mencepuk-cepuk anak yg tidak mengerti apa2 lg tentang undang2 lalulintas. Pastu budak tu nanges ketakutan. Boleh tak ak nk maki mak bapak budak tu???

Kesian budak kecik tu. Dia masih tak mengerti apa2. Sayangilah anak2 kerana mereka adalah pewaris. Kalo nk melintas jalan tu pastikan pegang erat tangan anak2, emak yg da tua, isteri, adik2 dan awek anda. Kalo larat dukung je. Malang kita tak dpt bau sbb kita tak tau malang tu baunya mcm mane. Kalo mcm bau kentot korang, at least korang bley agak malang akn datang. Pengsan *_*

Jadilah manusia yg bertanggungjawab kepada orang yg disayangi. Sekian sahaja pesanan ringkas. Jumpa lagi di entri yg akn dtg!


Kalo itik melintas mcm nie, mmg ak lenyek je. Bley buat itik panggang. ^.^

-----------------------------------------------------------------------------


Kepada anda, minta maaf kerana menyeksa rasa mengantuk anda. Sape soh tinggalkn sy kelaparan sorg2 kt sini. Gelak gelak gelak. ^_^ Dan terima kasih kerana menemani sy di uptown mencari tali gantung perut. >.< 




p/s : gemok itu menawan. segemok mana pn awk, segemok itu sy syg awk. >.<

6 comments:

Mra Mastura said...

len kali hati2..tapi mmg la kne mrh anak2 tu tapiii... atleast pegangg la kot.. budak kecikkk. >.< huhuk..

nape x lempang lelaju2 je. keh3.. =P

Nurul Afifah said...

hmm..nsib bek sempat brek..kdg2 xbleh nak salah mak bapak jugak..bdak2 ni ikot dek dye je..men lari je..dah elok pgg tgn pon men lari gak..

Dda Ly said...

haiyohh..cerita betulkah ini...huhu bahaye sungguh!

meh jemput ke rumah...
~my latest entry~

SyafiqRidhwan said...

tuhan masih sayangkan dia.

dan of course hang. :)
hati-hati next time bro.

rizaros said...

HEHHE.. :)
SAlam pkenalan..
dtg dr blog ben.. jom follow sy jgak sbgai smangat sy untuk bblog... rizaros.blogspot.com.

gEe said...

rmai jgk ibu bapa yg spesies nk slhkan ank die wlaupun sbnarnye slh die. ksian bdk kcik yg x tau pape.