Followers

Monday, February 7, 2011

"Seseorang" Pelajar Malaysia Di Mesir Mengguris Perasaan Berjuta Rakyat Malaysia :: Chapter 101


'Dicampak ke Jeddah macam binatang,'' tertera ayat daripada khidmat pesanan ringkas (SMS) yang jelas memaparkan rasa tidak puas hati seseorang mengenai layanan yang diterimanya semasa misi pemindahan pelajar Malaysia di Mesir ke Jeddah, Arab Saudi. 

Terdapat kes terpencil bila pelajar yang diberikan makanan roti, merungut sambil berkata, ''kami tak makan roti, kami nak nasi lemak''.

- petikan Rencana, Utusan 6 Feb 11 



Kerana nila setitik, susu satu belanga ko rosakkan. 

Perumpamaan yg layak diberikan kpd manusia yg berotak tapi akal di lutut.

Hanya dgn ungkapan sombong dan bongkak manusia mcm ko, dah mengguris perasaan seluruh rakyat Malaysia. 

Ak tak tau la mak bapak ko terasa ke tak kn. Mungkin backup lg ade. 

Maklumlah, ko tu belajar kt oversea. IQ tinggi. 

Tapi sebenarnya ko layak disamakan mcm binatang yg ko sendiri sebut tu.

Ko lupakn jela nk balik tanah air ko ni. 

Tanah Melayu ni tak perlukan manusia yg tak tau apa itu "RASA BERSYUKUR" mcm ko.

Sumpah ak tak sangka wujud makhluk tak guna mcm ko kt dunia ni.



BODOH.



13 comments:

. flynnNF . said...

setuju.
sy suka dengan ayt kamu !

LittLeMyRsHMaLLoW said...

lupe daratan....
patutnyer BERSYUKUR....
diberi peluang balik sini...
dari dok sana yang berisiko..
pasal makanan tue..xpayah la nk ngade...
nasib baik ade makanan...
hermmmm~

Cik Aish said...

la yeke..ish...sabarjela..
hmm mungkin dia tertekan kot da biasa mewah2 kan...huhu...doakan dia ke pangkaljalan...

aNnE said...

orang doakan dia . dia pula buat macam ni .

MaTNaggeR said...

patut bersyukur je dgn ape yg ade....
Dalam keadaan darurat macam tu masih tak sedar2 diri lagi. diberi betis nak paha =<

Along Usop said...

macam tu punye orang..

die mintak nasi lemak..

bagi je die penyepak..

*dok kat mesir dapat nasi lemak ke?..

Chunk Sengal said...

@LittLeMyRsHMaLLoW
naseb baekkk ade mknan..

Chunk Sengal said...

@. flynnNF .
ayat emosi..-__-"

Chunk Sengal said...

@Cik Aish
yelah...doakn jela..

Chunk Sengal said...

@aNnE
sedey kn..

Chunk Sengal said...

@MaTNaggeR
bg siku je kt die..-__-

Chunk Sengal said...

@Along Usop
nasi lemak tu mmg la mknn ruji org Mesir kn..-_-

Along Usop said...

tu la psal..

die ingt org dok kesian kat die
so die buley buat prangai la.. hish..