Followers

Wednesday, February 16, 2011

Tips Mengetahui Bilangan Pembaca Setia :: Chapter 200

Selalunya bloggers akan post entri terbaru mereka di FB dan Twitter. Maka, akan ramai la org bley nampak dan dgn secara sengaja mahupun tidak sengaja penbaca akan klik link blog tersebut utk membaca. Cara lain juga adalah dgn blogwalking, follow blog tersebut serta join contest2 yg dicipta oleh para blogger yg lain.

Tips simple hari ni adalah untuk kita mengetahui berapa ramai jumlah sebenar pembaca setia blog kita. Cuba kita buat ujikaji sket. Jika sebelum ni kita sering buat cara2 di atas, apa kata kita tak payah buat plak. Cuba try test tgk berapa ramai bilangan pembaca kita pada hari tersebut. Try la dlm masa seminggu ke dan bandingkan dgn minggu sebelum ni. Mungkin akan ada jurang bilangan pembaca yg membaca blog kita. 

Pembaca yg setia akan membuka blog kita setiap hari dan akan tertunggu2 entri terbaru kita tanpa kita perlu post link entri di fb, twitter dan sebagainya. 

Am i right?

3 comments:

Mra Mastura said...

sy stia baca blog ehem dan nyet2.. hahax..

tp xtau sape yg setia bc blog sy..



*sy? -___-"

Moon Moon~ said...

xla.. aku dh wat notification tuk blog ko kat rockmelt, so kalo ad noti bru bukak :PP

aLieF si Muncung ManiS said...

betul juga kot..alief harap alief ada pembaca setia..alief hrgai kalau ada org sudi jadi pembaca setia blog alief..baru semangat sikit nak berblog dan update..

ENTRY BARU ALIEF..rugi kalau tak baca.. -->"CARA-CARA HARDCORE NAK PROPOSE OR PIKAT HATI ORANG YG KITA SUKA""